مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل: پاسداری از هویت فرهنگی و آثار تاریخی اردبیل با جدیت انجام می‌شود

پاسداری از هویت فرهنگی و آثار تاریخی اردبیل با جدیت انجام می‌شود

اردبیل- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: حراست و پاسبانی از هویت و آثار تاریخی منطقه و حفظ و احیای آثار باستانی استان اردبیل با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدای تاریخ به نقل ار خبرگزاری مهر، نادر فلاحی ظهر یکشنبه در بازدید از مراحل تعیین عرصه و حریم تپه تاریخی دیزلین هشتجین اظهار کرد: به زودی پرونده تعیین عرصه و حریم تپه تاریخی دیزلین در شهر هشتجین آماده شده و برای تصویب به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جای جای استان اردبیل تعیین عرصه‌های ملی و تاریخی با هویت فرهنگی و باستانی تحت نظر کارشناسان زبده میراث فرهنگی انجام می‌شود، تصریح کرد: تعیین حریم این اثر تاریخی مطالبه امام جمعه و مردم هشتجین است که امیدواریم با اتمام طرح مطالعاتی و ارسال به مرکز این منطقه تعیین تکلیف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نقشه‌های حریم تپه تاریخی دیزلین که قدمت آن به عصر مفرغ تا دوره ایلخانی برمی‌گردد، در سال ۱۴۰۰ کار شده و امسال عرصه و حریم این تپه تاریخی در وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصوب می‌شود.

فلاحی افزود: این تپه تاریخی که در داخل شهر هشتجین قرار دارد، پیش از این و در سال ۸۲ در فهرست آثار غیرمنقول کشور به ثبت ملی رسیده و در سال‌های بعد کاوش باستان‌شناسی و لایه‌نگاری در این محوطه انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با حساسیت تمام نسبت به حراست و پاسبانی از هویت و آثار تاریخی منطقه و حفظ و احیای آثار باستانی استان اهتمام دارد و با تعیین عرصه و حریم تپه تاریخی دیزلین، محدوده ساخت و ساز در اطراف این تپه تاریخی به منظور حفاظت از این اثر مشخص می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: استان اردبیل با پیشینه قوی فرهنگی دارای آثار تاریخی فراوان در بین استان‌های کشور است که حراست از این آثار ملی وظیفه اصلی ما در میراث فرهنگی است.

همچنین ببینید

شهادت رئیس جمهور مردمی سید ابراهیم رئیسی و همراهان تسلیت باد

پایگاه خبری صدای تاریخ شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و دکتر امیر عبداللهیان وزیر …