مرمت و بازسازی مجموعه بازار تاریخی کاشان

مرمت و بازسازی مجموعه بازار تاریخی کاشان

کاشان – رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از مرمت و بازسازی مجموعه بازار تاریخی کاشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدای تاریخ به نقل از خبرگزاری مهر، احمد دانایی نیا پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بازار یک مجموعه ارزشمند تاریخی و فرهنگی برای کاشان است، اظهار داشت: قرار است مرمت و بازسازی این مجموعه بزرگ تاریخی به زودی آغاز شود.

وی با بیان اینکه قرار است این مهم با همکاری شهرداری کاشان انجام شود، ابراز داشت: مرمت بخش‌هایی از بازار شامل کاروانسراها، تیمچه‌ها، بناهای مذهبی و راسته‌های بازار از جمله مواردی است که قرار است بازسازی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه در آستانه چهل و ششمین سالروز ثبت بازار تاریخی کاشان در فهرست آثار ملی هستیم، تصریح کرد: عملیات مرمت مجموعه بازار حدود سه ماه به طول می‌کشد.

وی با اشاره به وجود برخی از آثار فاخر هنری و معماری در مجموعه تاریخی بازار کاشان خاطرنشان کرد: یکی از این آثار تیمچه بخشی است که در حال مرمت است.

دانایی نیا افزود: عملیات مرمت تیمچه بخشی شامل سبک سازی بام و نماسازی در جبهه این سرای تاریخی است که از محل اعتبارات ملی و در ادامه مرمت‌های پیشین است.

وی با بیان اینکه مرمت کاروانسرای زغالی‌ها در بازار کاشان هم به زودی و توسط استاد محمد شفائی آغاز می‌شود، گفت: سال گذشته هم با مشارکت فعال شهرداری کاشان مرمت بخش دیگری از بناهای بازار بزرگ کاشان همچون تیمچه امین الدوله و بازارچه ملک انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان افزود: با کمک ستاد بازآفرینی شهری یکی از راسته‌های بازار تاریخی کاشان به عنوان الگو، مرمت می‌شود تا با احیای هنرهای از یاد رفته بازار کاشان رونق بگیرد.

همچنین ببینید

شهادت رئیس جمهور مردمی سید ابراهیم رئیسی و همراهان تسلیت باد

پایگاه خبری صدای تاریخ شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و دکتر امیر عبداللهیان وزیر …